A zase ten COVID

Dnešní ne zrovna pozitivní zprávy (řečeno mimo záznam) od velmi dobré kamarádky, která je novinářkou, mě přinutily znovu psát o tomto tématu – COVID. Nebudu přilévat olej do diskuze kolem opatření, to přenechám odborníkům, ale podívám se ještě na několik informací ve vztahu životní styl a COVID. Raději bych psal o něčem pozitivnějším, ale situace není v ČR zrovna růžová.

Z dříve zveřejněných textů a studií víme, že lidé s komorbiditami, jako je nadváha a obezita,  mají vyšší pravděpodobnost závažnějšího průběhu covidu a vyšší mortalitu. Čísla jsou potvrzena praxí (Velká Británi, Itálie). Nejvyšší riziko mají lidé trpící cukrovkou, hypertenzí a rakovinou.

Víme také, že úbytek hmotnosti snižuje rizikové faktory pro všechna tato onemocnění, a navíc může zvrátit cukrovku, hypertenzi i cévní onemocnění.

Z předchozích studií, porovnávajících metody pro redukci hmotnosti dále víme, že mezi nejefektivnější postupy patří LED (včetně formula LED) a VLED.

 

Co s tím?

ČR bohužel drží nehezké první místo v počtu nakažených / 100.000 ob. a situace se nezmění ze dne na den. Opatření se dají očekávat pravděpodobně do Vánoc nebo do konce roku. Pokud spadáte do rizikových skupin, můžete s rizikem něco udělat.

Z hlediska efektivity jsou vhodné už zmíněné LED/formu LED. VLED vyžadují dozor lékaře a je otázkou, zda za této situace budou u lékařů priorita. LED je postup, který sníží denní příjem pro účely redukce na cca 800 – 1200 kcal. Více se dozvíte v tomto odzdrojovaném článku.

Při nastavení kolem 800 kcal se průměrně dá očekávat úbytek 6-8 kg / měsíc (u někoho více, u někoho méně). Dá se takto efektivně snížit hmotnost do normálního rozmezí a tím pádem snížit i výše zmíněná rizika.

LED se dá sestavit pomocí běžné stravy (jedná se defacto o redukční LC). Pokud se na to necítíte a potřebuje pomoc či vedení, je možností formula LED. Celý proces absolvovat pod vedením poradce a za použití speciálních produktů – příkladem je např. Cambridge Weight Plan, kde mám možnost vytvářet českou verzi postupu.

Z praxe mám odzkoušeny oba způsoby (aktuálně mám několik klientů jak na stravě, tak na produktech) a výběr je opravdu podle osobních preferencí každého. Někdo volí čerstvé potraviny, jiný sáhne po kombinaci s produkty. Nezapomínejte ale, že po redukční fázi je nutná fáze stabilizační (food reintroduction) a poté následuje dlouhodobé udržování hmotnosti pomocí racionálního jídelníčku.

Zkusme se tedy poprat s aktuálním stavem co nejlépe a nedat chorobě COVID šanci i tím, že budeme dodržovat zásady zdravého životního stylu. Racionální stravování, pohyb (inspirace třeba Youtube), odpočinek, vhodnou hmotnost nebo třeba dostatek mikronutrientů. To je minimum, které bychom měli dodržovat za každé situace.

Sdílejte článek:

Zanechte komentář:

Vaše jméno:
Web:
E-mail:
Zpráva:

Nejnovější články:

BMI je větším rizikovým faktorem pro cukrovku než genetika

Read more...

28.11.2020

Čas a efektivní hubnutí

Read more...

17.11.2020

Káva - před nebo po snídani?

Read more...

08.11.2020

A zase ten COVID

Read more...

31.10.2020

Vitamin C – tak trochu jiný pohled

Read more...

25.10.2020

© 2020 – WeFit 4U, s. r. o., Třeboradická 1070/37, 182 00 Praha 8-Kobylisy, IČ: 09050515