Dieta a dovolená

Jde to vůbec dohromady?

Dieta a dovolená je věčné téma. Hubnutí „do plavek“ je neoblíbenou kratochvílí, kterou před létem absolvuje mnoho žen. A to i přesto, že jednorázová a mnohdy drastická dieta nemá s udržitelným životním stylem stylem nic společného.

Když se podíváme na období, kdy mají lidé největší zájem na redukci hmotnosti, vidíme nárůst po Novém roce kvůli předsevzetím a také před prázdninami, aby lidé vypadali skvěle v plavkách. Pokud se ale opravdu rozhodnete, že svůj život chcete od základů změnit a především udržet dlouhodobě, budete se v tomto období muset vypořádat s všemožnými letními nástrahami v podobě sladkých zmrzlin, večerních drinků a především dovolených all inclusive.

I když letošní léto příliš nepřeje zahraničním pobytům, minimálně dovolenou v tuzemsku si jistě dopřeje většina z nás. Přestože ji nebudete trávit v pětihvězdičkovém hotelu u moře, pochutinám, které příliš neodpovídají zdravému životnímu stylu, se vyhnete jen stěží.

 

Rovnováha

Obecně řešíme vždy nejen celkový příjem energie, ale také poměry mezi jednotlivými makroživinami. I na dovolené samozřejmě platí, že potřebujeme optimální přisun bílkovin, sacharidů a tuků, který se liší dle věku, pohlaví nebo sportovní aktivity. Na dovolené ale do tohoto mixu musíme však většinou zahrnout například i alkohol a sladké limonády, který velikost energetického příjmu mohou rozhodit.

 

Neděste se předem, vše se dá zvládnout!

Jak se tedy s příjmem makroživin vypořádat a nevrátit se ze zasloužené dovolené s kily navíc? V žádném případě nenavyšujte počet bílkovin, je to bezvýznamné. Jezte stejné množství potravin s jejich obsahem jako ve vašem běžném jídelníčku – jogurty, maso, sýry a další mléčné produkty, ryby. Pozor si ale dejte na množství! I zde platí, že všeho moc škodí – a například konzumací velkého objemu příloh (např. hranolky, rýže, atd.) jistě svou štíhlou siluetu neudržíte.

Je-li vaším cílem udržet si váhu, založte své snídaně na bílkovinách a tucích a vyvarujte se slazených vloček a cereálií. Během dne si odpusťte přílohy, nebo je alespoň zredukujte na minimum. A k odpolední kávě si raději místo sladkosti dopřejte kousek ovoce nebo například tyčinku od programu Cambridge Weight Plan. To vše proto, že k dovolené jistě patří večerní sklenka vína nebo jiného dobrého alkoholu, který je, jak známo, čistým zdrojem energie.

 

Závěrem

A na závěr tuky, které jsou nejméně problematické. Jestliže se stravujete all inclusive, nesahejte po jídlech smažených, ale po čerstvých nebo grilovaných. Když vás naopak lákají stánkařské pochoutky, na které při letních toulkách po naší zemi narazíte na každém kroku, pokuste se vyhnout smaženým langošům, bramborákům nebo tučným klobásám. Pokud se těmito pravidly budete řídit, večerní sklenka vína nebude problémem. S pivem však opatrně. Jeden půllitr běžně obsahuje 25 gramů sacharidů. Jedno nebo dvě tak díky omezení sacharidů neuškodí, ale i zde je důležitá míra.

 

Pohyb je důležitý i během vašich volných dnů

Dovolenkové dny, obzvlášť v letovisku u moře nebo v českém wellness hotýlku, svádějí k nicnedělání a pasivnímu odpočinku. Přitom je toto klidné období jako stvořené k tomu začít se více hýbat, oprášit sport, který jste měli rádi v mládí nebo se zlepšit ve vašem oblíbeném běhu, cyklistice nebo plavání. Budete-li sportovat jen hodinu denně, bude se vaše váha a postava hlídat lépe.

Pokud jste se rozhodli, že svůj životní styl opravdu změníte, zásady vašeho nového životního stylu nebudete brát jako omezení ani „nutné zlo“. Samozřejmě se může stát, že člověk šlápne vedle a chutě budou silnější než vůle. V takovém případě není vůbec nutné se hroutit a sklouznout k filosofii, že nic nemá cenu. Berte další den jako další začátek, jedno zaškobrtnutí na vaší cestě přece není důvod ukončit něco, co budujete dlouhé týdny nebo měsíce.

Sdílejte článek:

Zanechte komentář:

Vaše jméno:
Web:
E-mail:
Zpráva:

Nejnovější články:

Existuje spojení mezi obezitou a COVID-19?

Read more...

14.09.2020

Zdravá svačina pro děti do školy?

Read more...

31.08.2020

Dieta a dovolená

Read more...

24.08.2020

Jak efektivně na jojo efekt

Read more...

11.08.2020

BMI – vhodný nástroj nebo zavádějící hodnota?

Read more...

28.07.2020

© 2020 – WeFit 4U, s. r. o., Třeboradická 1070/37, 182 00 Praha 8-Kobylisy, IČ: 09050515