Hubneme na dovolené All inclusive

Zdá se vám nadpis přehnaný anebo postup nemožný? Je na každém z nás, jak přistoupíme ke svojí All inclusive dovolené a jak čas strávený někde mimo domov využijeme…

Léto ve znamení dovolené

Léto je v plném proudu a řada z vás určitě navštíví zahraničí. Častou volbou bývají dovolené All inclusive, které zahrnují neomezenou konzumaci jídla, pití, alkoholických nápojů nebo třeba dezertů. Můžeme vůbec odolat nástrahám a neskočit u nezřízeného přejídání? Lze držet svoji váhu pod kontrolou? Nebo třeba dokonce zlepšit tělesné paramenty?  Myslím si, že ano, a pokud vás zajímá, jak na to, tak je tento článek přímo pro vás. Před pár dny jsem se z takové dovolené vrátil, a výsledkem bylo (stejně jako minule) nižší procento tuku a nižší hmotnost.

Vybrali jsme si ,,All inclusive“

All inclusive dovolenou nemusíte brát jako neřízenou konzumaci, ale spíše jako příležitost si opravdu vybrat, jak má skladba vaší stravy vypadat a také jak ušetřit čas čekáním na servírované jídlo. Tento čas můžete využít na pohybovou aktivitu. Na dovolenou si jedete odpočinout, což ale nemusí a nemělo by znamenat absenci sportu.

Jak se tedy v jídle orientovat?

Nebudu chodit kolem horké kaše, vhodným základem pro rozhodování je nízkosacharidová strava. Studie, které ukazovaly její výhodnost pro udržení a redukci hmotnosti, jsme tu řešili dříve a pokud vás zajímají, nahlédněte do patřičných článků. Zajímavá byla také studie (Holsen 2021) porovnávající reakce v mozku na různé typy stravy.

Nemusíte samozřejmě následovat zrovna nejstriktnější variantu, možná máte chuť na něco sladkého, ale pamatujte, že vše je nutné konzumovat s mírou.

Denní plán

Snídaně

Pro někoho je snídaně základ dne. Na dovolené máte většinou na hotelu možnost vybrat z většiny běžně dostupných možností – jogurty, ovoce, pečivo, sladké koláčky, cereálie, palačinky, vafle, vajíčka, párečky, zelenina, ovoce. K tomu můžete přidat různé marmelády, čokoládové pomazánky, med. K pití pak máte na výběr jak teplé (čaj, káva) nápoje, tak i ty studené (vida, džusy).

Co si tedy vybrat? Základem by měly být čerstvé potraviny, vyhnout byste se měli vysoce zpracovaným potravinářským produktům. Pokrýt potřebujete zejména bílkoviny, vhodný je najít nějaký zdroj vlákniny a zamyslet byste se měli i nad tím, zda máte i vhodné zdroje mikronutrientů (což při výběru ze skupiny čerstvých potravin není problémem).

Dát si tak můžete vejce na různé způsoby se zeleninou (vařená vejce, volská oka, omeleta s nakrájenou zeleninou,…), pokud toužíte po sladší variantě, sáhněte po bílém jogurtu a přidejte do něj trochu ovoce (nejlépe s nižším obsahem sacharidů, jako jsou např. jahody, borůvky, aj.). K pití zvolte vodu, čaj nebo kávu. Rozhodně se vyhýbejte koblížkům, koláčkům, slazeným cereáliím nebo džusům. Přes tyto potraviny cesta k udržení nebo ztrátě hmotnosti nevede.

Dopolední aktivita

Snídani jste nemuseli připravovat, neřešíte ani nákupy, máte tedy celé dopoledne pro sebe nebo svou rodinu. Rozhodovat se můžete mezi dvěma variantami – lehnete si na pláž a budete se opalovat, třeba s občasnou konzumací (nejen) nealkoholických nápojů anebo vymyslíte, jakou aktivitu budete dělat. Je asi jasné, co bude preferovaná volba. Pokud máte rádi potápění, máte o zábavu postaráno. Jinou variantou je plavání (zkoušíte si zlepšovat styl? Na internetu je řada profesionálních plavců, kteří natáčí videa o plavání). Pokud vodu moc nemusíte, nebo dovolenou netrávíte u moře, jsou možností túry nebo kolektivní sporty. Dopoledne se dá pak jakékoliv aktivitě věnovat 1-2 hodiny.

Oběd

Obdobné nástrahy jako na snídani, ale ve výsledku snadná orientace. Zdroj bílkovin je na oběd jasný – různé typy ryb a různě připravená masa. Jako příloha může posloužit zelenina – grilovaná, připravovaná v páře, nebo jako salát. Na výběr patrně máte všechny možnosti, tedy volte podle chuti. Pokud berete dovolenou aktivně, vyhýbejte se přílohám (nebo si dejte opravdu jen na chuť), těstovinám nebo sladkým hlavním jídlům. Pozor také na sladkou tečku, ať to není spíše kalorická bomba. Pití řešte stejně jako na snídani.

Odpolední aktivita

Po obědě je možná čas na chvíli se schovat před sluníčkem a trochu si odpočnout. Nicméně kolem 15 hodiny je možné zase jít bez problémů ven třeba i v subtropech a začít se věnovat aktivitě, která vás baví. Do večera času dost a ve výsledku můžete klidně 1-2 hodiny sportovat. Na pláži často bývá v nabídce celá řada snacků – různé minihoustičky, pizzy, zmrzlina a samozřejmě výběr nápojů – opět platí, čím méně, tím lépe. Dobrá odpolední káva je lepší než sklenice sladkého džusu se zmrzlinou. Případně doporučuji tyčinku nebo karamelové kousky od The 1:1 Diet, které jsou vhodnou vyváženou svačinkou na cesty.

Večeře

Skladba večeře bývá podobná jako u oběda, a doporučení jsou tedy stejná. Nemá význam se přejídat, cílem je doplnit bílkoviny a zkombinovat je se zeleninou. S přílohami opatrně, hlídejte si množství. Třeba narazíte i na sushi, pár kousků neublíží.

Co po večeři?

No spíš bychom měli popřemýšlet, co ne. Jsme sice na dovolené, ale to neznamená nadměrnou konzumaci alkoholických nápojů. Určitě pozor na pivo, které má v průměru 25 g sacharidů na 0,5 l (5 g na 100 ml). Neříkám, že si člověk nemůže nic dát, ale je dobré myslet na to, co jsem přes den dělal a kolik energie jsem spálil. Sport po probdělé noci v kombinaci s kocovinou není to pravé. Některé večery se hodí jako příležitost k procházce, k prozkoumání okolí nebo jako příležitost zajet na trh do vedlejšího města nebo vesnice.

Závěr

Vidíte, že i All inclusive dovolená se dá naplánovat jako velmi aktivní výlet. Denně lze bez problémů 3-4 hodiny věnovat pohybu (+občas večerní procházka) a pokud si ohlídáte stravu, výsledek se i za tak krátkou dobu dostaví. Na mojí dovolené jsem viděl obě strany mince.  Viděl jsem různé lidi, kteří chodili, běhali nebo plavali podél pobřeží. Zarazilo mě množství lidí s nadváhou a obezitou, kteří si po každém obědě nesli talíř plný zákusků.

Pro mě je takovýto typ dovolené usnadnění ve stravování.  Sám si mohu zvolit, na kterou zeleninu nebo maso mám aktuálně chuť. Samozřejmě je zde celá řada lákadel a občas si ke kávě také něco přinesu. Pokud ale 90-95 % dne dodržujete zásady racionálního stravování a k tomu přidáte sportovní aktivitu, na výsledek to zase takový vliv nemá. Takže se samo rozhodněte, jak chcete svoji dovolenou trávit. Pro mě je to čas, kdy se mohu věnovat nejen rodině, ale i sportu, který mám rád.

Sdílejte článek:

Zanechte komentář:

Vaše jméno:
Web:
E-mail:
Zpráva:

Nejnovější články:

Hubnutí v menopauze

Read more...

05.09.2021

Studie DROPLET – update po 3 letech

Read more...

19.08.2021

Hubneme na dovolené All inclusive

Read more...

25.07.2021

Porovnání aplikací na redukci hmotnosti – LC vs. standard

Read more...

22.06.2021

Abdominální obezita jako riziko pro srdeční onemocnění

Read more...

01.06.2021

© 2020 – WeFit 4U, s. r. o., Třeboradická 1070/37, 182 00 Praha 8-Kobylisy, IČ: 09050515